Onderzoek: 77% abonnees blijft bij Netflix bij introductie AVOD-model

Nog geen kwart van de Netflix-abonnees zou hun lidmaatschap opzeggen vanwege de introductie van advertenties.

Volgens een nieuw onderzoek van Hub Entertainment Research, waarbij naar 1,765 consumenten werden ondervraagd gaf 23% aan dat ze “zeker of waarschijnlijk” hun abonnement zouden laten vallen mocht de Netflix advertenties introduceren voor dezelfde prijs die ze momenteel betalen.

Daarentegen zei slechts 41% van de abonnees dat ze zeker of waarschijnlijk Netflix met anderen onbeslist zouden houden.

Gebruikers zouden ontvankelijker zijn voor advertenties als Netflix de prijs zou verlagen met US $ 2-3 per maand. Met prijzen die US $ 2 lager waren, zei 53% dat ze Netflix zouden houden en 14% zou annuleren.

Het onderzoek toonde ook aan dat als Netflix een advertentie-ondersteunde versie zou toevoegen tegen een prijs die US $ 1 lager per maand was, slechts drie van de tien abonnees ervoor zouden opteren. Bij US $ 3 lager, zouden meer mensen kiezen voor Netflix met advertenties.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*