Onderzoek: ‘10% van wereldpopulatie gebruikt SVOD-platform’

Wereldwijd gebruiken 765 miljoen consumenten (10,2% van de wereldbevolking) een SVOD-dienst (subscription over the top video service), zoals Netflix of Amazon blijkt uit onderzoek van eMarketer.

eMarketer verwacht dat 13% van de Amerikaanse huishoudens hun reguliere tv-abonnement gaan beëindigen in het voordeel van OTT-abonnementen. Dit Cord Cutting-fenomeen is volgens het onderzoekbureau fenomeen in Azië en Europe momenteel nog een ‘non issue’, aangezien de tv-abonnementen van kabelaars voordeliger zijn geprijsd.

Netflix loopt als OTT-videodiensten wereldwijd voorop met een marktaandeel van bijna 44%. VS, Noorwegen, Canada, Denemarken en Zweden hebben de hoogste Netflix-gebruikerspenetratie.

Van het totaal aan Netflix-gebruikers komt overigens 44,4 uit de VS. Volgens eMarketer is Netflix vooral zeer populair in landen waar veel Engels wordt gesproken. Dit komt ook omdat de inventory van Netlix grotendeels Engels is.

Volgens eMarketer zullen de plannen van Netflix om lokale content uit te breiden en de deals met telco’s om hun streamingdienst in het abonnement op te nemen een positieve invloed hebben om de Netflix gebruikersaantallen. Amazon Prime Video zal naar verwachting internationaal de grootste concurrent van Netflix worden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*