NLziet wordt niet gezien

De Volkskrant schreef gisteren over de problemen rondom de gezamenlijke RTL-SBS-NPO premium streamingdienst. NLziet moest dé Nederlandse concurrent worden van Netflix. De samenwerking tussen de drie mediapartijen om één vuist te maken tegen internationale mediapartijen werd uniek genoemd. 

Op NLziet kunnen kijkers voor 7,95 euro per maand programma’s zonder reclameblokken bekijken van NPO, RTL en SBS. Al snel bleek dat content van NLziet niet sterk genoeg was om veel betaalde abonnees binnen te halen. Dit komt vooral omdat het te weinig onderscheidend is van hun eigen gratis online videoplatformen NPO, KIJK (SBS) en RTLXL (RTL). In het Volkskrant-artikel werden ook de bugs en lastige navigatie in NLziet als probleem gezien, vooral de beperkte promotie van dit platform verhindert echter de kans op succes. Opmerkelijk is dat  op NPO, RTL en SBS bijna geen reclame over dit gezamenlijk platform te vinden is. 

In de Volkskrant geven de betrokken partijen aan dat ze nog steeds vertrouwen hebben in NLziet.  Ze zijn momenteel druk bezig om verbeteringen door te voeren en de content uit te breiden. 

Vraag is of NPO, RTL en SBS zich echt voor deze joint-venture willen inzetten. Spreekbuis.nl doorliep deze week de websites NPO.nl, RTL.nl en SBS.nl. Op alle websites wordt content van eigen online platformen goed gepromoot, maar informatie over NLziet was er nauwelijks te vinden. Een langere termijn samenwerking tussen deze mediapartijen lijkt hierdoor nauwelijks voor te stellen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*