Digitalisering van voormalige Muziekbibliotheek van de Omroep is begonnen
“Dit erfgoed mag niet verkommeren in de kelder.”
“Dit erfgoed mag niet verkommeren in de kelder.”
Radio-dj Annemieke Schollaardt is vanaf 1 september elke werkdag tussen 14.00 en 16.00 uur te horen op NPO Radio 2. Na ruim 11 jaar 3FM verhuist de presentatrice van onder andere Weekend DNA, Annemieke Hier en Annemieke Plays naar de studio’s van NPO Radio 2. Annemieke neemt het programma over van dj Rob Stenders, die heeft besloten AVROTROS te verlaten.
Hilversum Media Campus, NHTV, MediaMonks en HKU zijn eind maart gestart met de VR Academy. Daarmee komen ze tegemoet aan de groeiende behoefte naar professionele kennis en skills rondom Virtual Reality. Na het succes van de eerste training dit voorjaar start tijdens de Dutch Media Week in september de tweede training ‘Setting the VR groundrules’. Dit is een introductietraining waarbij makers met geen tot weinig VR-ervaring de impact van Virtual Reality ervaren. Na afloop hebben deelnemers zicht op de andere manier van denken en doen die VR vraagt van makers.
SNDC8 is een nieuw Europees platform waarin broadcasters, publishers en content owners samenwerken om internationale initiatieven (bedrijven) te ontwikkelen en digitaal een dominantere rol te gaan spelen. Het initiatief is opgezet Ruud Wanck.
Diverse onderzoeken laten zien dat de kijktijd de laatste jaren sterk afneemt en steeds meer kijkers online video consumeren. Broadcastbedrijven proberen het tij te keren en richten zich nu ook op de online omgeving. Het verdienmodel in het digitale speelveld is echter een andere dan de traditionele broadcastwereld. Hoe gaan bedrijven geld verdienen aan online, terwijl zelfs het grootste videoplatform Youtube nooit winst heeft gemaakt?
Het contract van Jeroen van Inkel wordt niet verlengd.
Radio-dj Rob Stenders vertrekt met ingang van het nieuwe seizoen bij omroep AVROTROS. Daarmee raakt hij ook zijn plek in de middag bij NPO Radio 2 kwijt.
Het Cartoon Network Youtubekanaal is op zoek naar een gastvlogger. Om die te vinden start maandag een wedstrijd
Het televisiearchief van Beeld en Geluid komt voor een belangrijk deel beschikbaar voor het publiek. Tot nu toe kon de collectie vooral worden doorzocht door programmamakers, die fragmenten uit oude programma’s willen hergebruiken. Voor het gewone publiek zat het archief bijna volledig op slot, in verband met de auteursrechten. Maar volgens scheidend Algemeen Directeur Jan Müller van Beeld en Geluid komt daarin verandering.
Op 1 juli is de tweede ronde van start gegaan en opende een nieuwe inschrijving voor startups. MediaMatters is daarom op zoek naar startups en scale-ups die toegevoegde waarde kunnen bieden voor mediabedrijven en actief zijn op het gebied van content, advertising en technologie.
Copyright © 2019 Spreekbuis