‘The day the music died’
Herinnert u zich het nog? Op 31 augustus 1974 maakten de zeezenders Radio Veronica en Noordzee Internationaal hun laatste programma’s.
Herinnert u zich het nog? Op 31 augustus 1974 maakten de zeezenders Radio Veronica en Noordzee Internationaal hun laatste programma’s.
Saillante fragmenten over kleine en grote, profetische of de plan misslaande spreekbuizen in de recente omroepgeschiedenis. Opgetekend vanuit het werk van honderden journalistieke geschiedschrijvers in Testament van de pers. Vandaag: Televisie en hersenletsel.
BNNVARA heeft besloten om haar deel van de auteursrechten van de documentaire Jesse terug te verkopen aan de producent.
De Duitse broadcaster was al sinds 2014 voor 65 procent eigenaar van het ad-server platform, maar heeft nu de overige aandelen overgenomen.
Paul Witteman ontvangt meesterpianist Alexander Gavrylyuk, opkomende vioolster Noa Wildschut, pianodocente met een missie Tatiana Chevtchouk, jong talent Klara Khomskii en leden van het Radio Filharmonisch Orkest
Job Scholtze (48) is uitgeroepen tot Mediadiamant. Hij krijgt 7 september zijn eigen plaquette op de Diamantmuur op het Mediapark.
Mediaman Fons van Westerloo gaf deze zomer aan dat traditionele televisie over 5 tot 10 jaar niet meer bestaat. Voor een beetje schrijver of televisiemaker zou dat reden kunnen zijn op korte termijn een Testament van de omroep te maken.
De Telegraaf wil de veelbesproken documentaire Jesse over GroenLinks-frontman Jesse Klaver aankopen.
Vorige week heb ik met de MAX-collega’s gesmuld van een paar grote taarten. Aanleiding vormden de geweldige kijkcijfers voor onze programma’s op de maandagavond: bijna 1,3 miljoen kijkers genoten van ‘Groeten van MAX’ en 1,7 miljoen van ‘We zijn er Bijna!’. Ik overdrijf niet met de stelling dat de maandagavond de MAX-avond op NPO 1 is. En met de start van het vijfde seizoen van ‘Heel Holland Bakt’ op 3 september kan het niet anders of ook de zondagavond wordt de MAX-avond op deze zender.
NPO-baas Shula Rijxman meldt aan NOS flink in te gaan zetten op digitaal. Amerikaanse ‘superplatforms’ moeten volgens haar gaan meebetalen aan de door NPO geproduceerde content.
Copyright © 2019 Spreekbuis