Nieuwe vormgeving voor BNR 

BNR Nieuwsradio klinkt sinds deze week een stuk anders. Sinds begin deze week heeft de zender namelijk nieuwe vormgeving. Die is net als de voorgaande pakketten gemaakt door Capital of Media.

Het vorige pakket van BNR dateerde alweer uit 2022. “Af en toe moet je de verpakking even verfrissen en veranderen”, zegt hoofdredacteur Marc Adriani. “Dan val je weer even op en klink je weer even fris.” Ook wil BNR met de nieuwe vormgeving de toon iets wijzigen. “Met dit jinglepakket willen we weer wat urgenter en newsy klinken. Dat is gelukt”, concludeert Adriani. De pay-off van BNR is nog steeds ‘Blijf Scherp’. Daarnaast maakt het station in de uuropener met de toevoeging “De nieuwszender van Nederland.

De showopeners bevatten “Wij zoeken de feiten, geen meningen” een duidelijke knipoog naar opinieprogramma’s als ‘Nieuws van de dag’ (Eerst de feiten, dan de meningen). 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*