Netflix gaat meer focussen op abonnement met advertenties

Netflix, dat onlangs de prijzen verhoogde en strenger werd in het delen van wachtwoorden, heeft nu wereldwijd meer dan 260 miljoen abonnees. Het streamingplatform, dat meer dan 13 miljoen abonnees toevoegde in het meest recente kwartaal, overtrof daarmee de schattingen van analisten en bracht het totale aantal abonneehuishoudens wereldwijd op 260,3 miljoen. Vooral in Europa zag Netflix een grote toename, met 5 miljoen nieuwe leden in het kwartaal. De advertentie-ondersteunde laag van Netflix, gelanceerd in november 2022 voor $7 per maand, telt nu 23 miljoen maandelijks actieve gebruikers, een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 15 miljoen in november.

Netflix heeft ook aangekondigd dat het binnenkort zijn Basisabonnement in bepaalde regio’s, waaronder Canada en het VK, gaat uitfaseren ten gunste van het advertentie-ondersteunde abonnement. Dit maakt deel uit van hun strategie om extra inkomsten te genereren door prijsverhogingen en een verdere push in de advertentiemarkt. Netflix’s aanpak om het delen van wachtwoorden tegen te gaan, waaronder het extra in rekening brengen voor kijkers buiten het huishouden, heeft volgens het bedrijf bijgedragen aan de groei na een vertraging in 2022 en 2023.

4 Comments

  1. Waarom in ‘s hemelsnaam een betaald abonnement afsluiten en dan ook nog gedwongen naar advertenties moeten kijken? Rupsjenooitgenoeg…

  2. Dat dit zou gebeuren is geen verrassing voor mij. Immers de aandeelhouders regeren en willen steeds meer. Voor mij geldt dat als ze hier in nl. Beginnen met die onzin Netflix er met lichtsnelheid eruit vliegt.

  3. Er komt nog maar weinig leuks op Netflix. Dus als ze dit invoeren is de kans groot dat ik weg ben. Niet dat ze dat iets kan schelen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*