NEP The Netherlands vernieuwd leadership team met aanstelling Leo Smeding als CCO

Met de aanstelling van Leo Smeding als Chief Commercial Officer (CCO) heeft NEP The Netherlands haar leadership team, bestaande uit een driekoppige directie en zeven Business Unit Directors, vernieuwd. Smeding start op 1 februari 2023 in deze rol en volgt daarmee Richard van Kooij op die NEP na 10 jaar heeft verlaten voor een nieuwe uitdaging. 

Smeding heeft ruime ervaring in de broadcast industrie. Zo bekleedde hij verschillende leidinggevende rollen bij diverse mediabedrijven waaronder de laatste vijf jaar als Global Strategic Account Manager bij Grass Valley. 

Arjan van Westerloo (CEO): “NEP is de afgelopen jaren in rap tempo uitgegroeid tot een zeer veelzijdig bedrijf met een breed portfolio en internationale dienstverlening. De uitdagingen in een snel veranderende en steeds complexere markt vroegen om een vernieuwd leadership team met een bijbehorende hernieuwde interne business unit structuur. Met de komst van Leo Smeding als CCO, Frank ter Weeme als CFO en de recente aanstelling van Marcel Koutstaal als Business Unit Director Content Publication, is het leadership team van NEP vernieuwd en versterkt en zullen we in de komende periode het vernieuwde bedrijf verder vorm gaan geven.” 

Smeding: “Vanuit mijn tijd bij Grass Valley ken ik NEP en veel collega’s al jarenlang en ik verheug me erop in een nieuwe, maar ook grotendeels bekende omgeving te starten in de rol van CCO. Ik heb veel expertise en ervaring in het ontwikkelen en implementeren van strategische sales plannen en ik denk dat ik voor NEP van toegevoegde waarde kan zijn in deze complexe en veranderende markt. Ik verheug me erop om bij te dragen aan het verder toekomstbestendig maken van deze mooie organisatie.’’

5 Comments

      • Ik moet toevallig glimlachen om het hele bericht waarin totaal niet wordt geschreven wat NEP nu voor bedrijf is en ook de kwoots van de CEO en CCO zelf geven geen enkele kloe weg. Het is dat ik opmaak dat het om een buitenlands bedrijf gaat, want opgericht in Nederland is een merknaam als NEP onbestaanbaar. Of is het toch een nep-bericht over een nepbedrijf? Fakenews? Nu met ChatGPT moet je nog meer op je hoede zijn. Het bericht zou door een chatbot kunnen zijn geschreven, maar die zou dan juist wel toelichten wat voor bedrijf het zou zijn en ook verzinnen waar de letters NEP voor staan. Nu tasten we in het duister. En met AI zou je trouwens ook een heel andere foto generen van een CCO, hoewel ik deze van Leo ook wel behoorlijk deepfake vind voor vrouwenporno … 😉

        Enfin. Ik ga het onthullen, NEP is echt en wie weet wordt het nog eens als de 1 miljoen-euro-vraag gesteld in een kijkerskoewis. En dan ga je dat weten! NEP staat voor North East Pensylvania. Weet je ook gelijk wat hun core-business is. En gefeliciteerd Leo!

        +

        Kijkcijfers Freek de Jonge – De Schreef – 1.226.000

  1. Leuk, al die duur klinkende functies waarbij je eerst uit moet leggen wat je nou eigenlijk doet (als het al iemand boeit).

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*