Nederlands Media Nieuws maakt winnaars Startup Competitie 2020 bekend

Cross Media Congres organiseert voor de zevende keer de Startup Competitie. Met alle inzenders is een interview gedaan en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards heeft uit de inzendingen de vijf beste startups gekozen. Op het gebied van media wonnen PodcastAds en XS2RADIO.

XS2RADIO
XS2RADIO is een geavanceerd platform waarin RSS-newsfeeds van nieuwssites met nieuws, lifestyle, vakmedia enzovoort worden omgezet in radiostations, door samenvoeging van hoogwaardige en menselijke text2speech, audiovormgeving in radiostijl en de optie om andere audiocontent, zoals jingles, muziek, podcasts, radiocommercials middels een ad-exchange toe te voegen. Het unieke platform combineert high end radiotechnologieën, kunstmatige intelligentie en machine learning en wordt nog volop doorontwikkeld. Gebruikersgegevens worden veilig opgeslagen in het XS2RADIO-platform en gebruikt voor een ultrarelevante luisterbeleving.

Jurylid Jeroen Verkroost“Een zeer sterk, cross mediaal concept. Er is een afnemende behoefte aan tekstuele content en een groeiende behoefte aan audio. Daarop wordt slim ingespeeld doordat tekst,  in overvloed aanwezig, omgezet wordt naar audio, wat veel schaarser is. Wat het sterker maakt is dat er via het advertentiemodel ook direct potentiële inkomsten aan gekoppeld worden. Ten slotte voegt de personalisatiestap in potentie veel waarde toe, enerzijds qua content voor de eindgebruiker en anderzijds in de vorm van geanonimiseerde profieldata voor relevantere advertenties.”

PodcastAds
PodcastAds is een ad-netwerk dat zich volledig richt op adverteren rondom audio on demand. Dat gaat dus verder dan alleen podcasts, denk bijvoorbeeld ook aan advertenties rondom voorgelezen artikelen en audioboeken, maar ook nieuwe ontwikkelingen als audiocommunity, gesproken reacties op artikelen en audio-influencers. Maar voor nu ligt de grootste focus op podcasts. PodcastAds wil een aantal producten bieden, zoals hosted readings en gesponsorde shows, maar ik denk ook dat we door het aggregeren van content over bepaalde onderwerpen, denk aan alles van koken tot beleggingstips, genoeg interessant bereik kunnen aanbieden voor pre– en mid-rolls.

Jurylid Raymond Bresching: “Ik ben al jaren groot fan van podcasts. Het is een heerlijk intiem medium waarop steeds meer mooie content te beluisteren valt voor een groeiende groep luisteraars. Voor marketeers is het daarom super interessant om “iets” met podcasts te doen. Het is goed om te zien dat een bedrijf de advertentiemogelijkheden voor dit relatief nieuwe medium aanbiedt en hopelijk daarin ook het voortouw neemt om nieuwe advertentiemogelijkheden te ontwikkelen.”

Andere winnaars waren Ad Up , We Are Eves en Scirula. Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder deze vijf beste Nederlandse media en marcom startups van dit moment. Daarnaast zullen zij zich gedurende het gehele congres presenteren in de netwerkruimten. Bovendien zullen zij zich presenteren in het Cross Media Jaarboek 2019.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*