Media Distillery en NLZIET werken samen om Content Discovery te transformeren

Media Distillery, toonaangevend leverancier van AI-technologie in video UX-optimalisatie, en de Nederlandse streamingdienst NLZIET kondigen hun samenwerking aan om de klantervaring te verbeteren via topic-based content discovery.

“Media Distillery is een zeer goed aansluitende partner voor NLZIET,” meldt NLZIET CTO, Sander Kouwenhoven. “We geloven allebei dat innovatie de belangrijkste factor is om de kwaliteit van video-entertainment naar een hoger niveau te tillen.”

“We zijn nog maar net begonnen met het begrijpen van de talloze manieren waarop AI consumenten kan voorzien van meer gepersonaliseerde, gebruiksvriendelijke ervaringen, en we zijn enthousiast om meer te ontdekken”, zegt Roland Sars, Media Distillery CEO.

NLZIET en Media Distillery ontwikkelen samen nieuwe manieren om ontdekking en UX te verbeteren

NLZIET is een snelgroeiende Nederlandse OTT-streamingdienst die eigendom is van en geëxploiteerd wordt door de drie grootste broadcastorganisaties van het land (NPO, RTL en Talpa) en die de grootste online contentaanbod van Nederlandse omroepen aanbiedt. Het biedt live TV, catch-up (replay) en on-demand content.

NLZIET maakt gebruik van de nieuwste Media Distillery-oplossing Topic Distillery om kijkers sneller toegang te geven tot relevante content. Met de metadata die door Media Distillery automatisch en in real-time uit NLZIET broadcast streams wordt gegenereerd, kan NLZIET game-changing features toevoegen, waaronder de mogelijkheid om content te vinden die voorheen niet kon worden gevonden, op basis van de onderwerpen die in de content worden gedetecteerd. De mogelijkheid om snel naar bepaalde delen van een uitzending te springen, door middel van automatisch gegenereerde hoofdstukmarkeringen en hoofdstuktitels. en de mogelijkheid om snel te beslissen of een programma interessant is door te zien welke onderwerpen er in een uitzending voorkomen..

Een van de uitdagingen voor NLZIET is dat, vooral bij niet-gescripte live programma’s zoals nieuws, talkshows, actualiteitenshows en sportprogramma’s, er een gebrek is aan beschrijvingen van de werkelijke onderwerpen in een programma. Door de aard van deze programma’s is de programmabeschrijving in een tv-gids / EPG doorgaans zeer beperkt en vaak oppervlakkig, waardoor deze weinig informatieve waarde kan biedt. Een voorbeeld hiervan is het nieuws: In EPG-beschrijvingen staat meestal dat een nieuwsprogramma nieuws bevat over de laatste binnenlandse en buitenlandse zaken en het weer, in plaats van meer specifieke onderwerpen zoals bijvoorbeeld de oorlog in Oekraïne, het Eurovisiesongfestival, Will Smith of de finale van de Champions League. Met Topic Distillery worden dergelijke onderwerpen gedetecteerd en toegevoegd aan de metadata.

Wanneer een gebruiker dus zoekt naar een specifiek thema, kan relevante inhoud van de non-acripted shows worden ontdekt, opgevraagd en bekeken. Dit genereert een veel rijker aanbod van inhoud van verschillende types en bronnen.

Daarnaast detecteert Topic Distillery het begin en einde van een segment, en kent automatisch hoofdstukmarkeringen en titels toe, die worden toegevoegd aan de NLZIET player interface. Hierdoor kunnen kijkers snel naar de onderwerpen van hun interesse springen en de minder interessante delen overslaan.

Topic Distillery stelt NLZIET in staat zich te onderscheiden van concurrenten, een klevende en boeiende video-omgeving te creëren en kijkers aan zich te binden om churn te voorkomen. Bovendien geeft het abonnees zeer bruikbare tools die voldoen aan de behoeften van de huidige manier van tv-kijken.

“Met Topic Distillery hoeven gebruikers niet langer een heel programma te bekijken om hun gewenste inhoud te vinden, en is het consumeren van inhoud veel gemakkelijker. Deze oplossing kan de kijkervaring van non-scripted live-tv echt veranderen. Door meer content gemakkelijk vindbaar te maken, verlengt Topic Distillery de lifetime value van de content,” voegde Kouwenhoven toe.

Voorlopige resultaten wijzen op een sterke vraag

Het eerste project in de gezamenlijke Media Distillery-NLZIET agenda is gericht op het verbeteren en uitbreiden van het aanbod van zoekaanbevelingen. “We verbeteren de ontdekking van content door meer context te ontwikkelen en toe te voegen aan de programmering”, legt Kouwenhoven van NLZIET uit.

Tijdens de eerste bètatest in NLZIET apps werd deelnemers gevraagd hun kijkervaring te evalueren op basis van de volgende kenmerken:

Uitgebreide en betekenisvollere titelbeschrijvingen: talkshows, sport, actualiteitenshows, etc.
Topic-based upgrade van het zoeken in de catalogus
Mogelijkheid om korte segmenten te bekijken naast lange inhoud.

Volgens het onderzoek zien de gebruikers een aanzienlijke waarde in wat de oplossing mogelijk maakt. Terwijl 85% van de respondenten bijvoorbeeld zei dat ze handmatig door de videotijdlijn scrollen om interessante delen te vinden, zou 90% geïnteresseerd zijn om direct naar het segment van hun keuze te springen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Media Distillery en NLZIET werken samen om Content Discovery te transformeren

Highlights:

Nederlandse streamingdienst NLZIET en video understanding experts Media Distillery bundelen hun krachten om samen te onderzoeken hoe kijkerbetrokkenheid en klantervaring kunnen worden verbeterd via de AI-gestuurde oplossingen van Media Distillery.
Een beta-test tussen Media Distillery en NLZIET heeft aangetoond dat er onder NLZIET-gebruikers veel steun is voor topic-based content discovery

Amsterdam – 10 november 2022 – Media Distillery, toonaangevend leverancier van AI-technologie in video UX-optimalisatie, en de Nederlandse streamingdienst NLZIET kondigen hun samenwerking aan om de klantervaring te verbeteren via topic-based content discovery.

“Media Distillery is de natuurlijke partner voor NLZIET,” zegt NLZIET CTO, Sander Kouwenhoven. “We geloven allebei dat innovatie de belangrijkste factor is om de kwaliteit van video-entertainment naar een hoger niveau te tillen.”

“We zijn nog maar net begonnen met het begrijpen van de talloze manieren waarop AI consumenten kan voorzien van meer gepersonaliseerde, gebruiksvriendelijke ervaringen, en we zijn enthousiast om meer te ontdekken”, zegt Roland Sars, Media Distillery CEO.

NLZIET en Media Distillery ontwikkelen samen nieuwe manieren om ontdekking en UX te verbeteren

NLZIET is een snelgroeiende Nederlandse OTT-streamingdienst die eigendom is van en geëxploiteerd wordt door de drie grootste omroepgroepen van het land (NPO, RTL en Talpa) en die de grootste online collectie content van Nederlandse omroepen aanbiedt. Het biedt live TV, catch-up (replay) en on-demand content.

NLZIET maakt gebruik van de nieuwste Media Distillery-oplossing Topic Distillery om kijkers sneller toegang te geven tot relevante content. Met de metadata die door Media Distillery automatisch en in real-time uit NLZIET broadcast streams wordt gegenereerd, kan NLZIET game-changing features toevoegen zoals:

De mogelijkheid om content te vinden die voorheen niet kon worden gevonden, op basis van de onderwerpen die in de content worden gedetecteerd.
De mogelijkheid om snel naar bepaalde delen van een uitzending te springen, door middel van automatisch gegenereerde hoofdstukmarkeringen en hoofdstuktitels.
De mogelijkheid om snel te beslissen of een programma interessant is door te zien welke onderwerpen er in een uitzending voorkomen.

Een van de uitdagingen voor NLZIET is dat, vooral bij niet-gescripte live programma’s zoals nieuws, talkshows, actualiteitenshows en sportprogramma’s, er een gebrek is aan beschrijvingen van de werkelijke onderwerpen in een programma. Door de aard van deze programma’s is de programmabeschrijving in een tv-gids / EPG doorgaans zeer beperkt en oppervlakkig en biedt deze weinig informatieve waarde. Een voorbeeld hiervan is het nieuws: In EPG-beschrijvingen staat meestal dat een nieuwsprogramma nieuws bevat over de laatste binnenlandse en buitenlandse zaken en het weer, in plaats van meer specifieke onderwerpen zoals bijvoorbeeld de oorlog in Oekraïne, het Eurovisiesongfestival, Will Smith of de finale van de Champions League. Met Topic Distillery worden dergelijke onderwerpen gedetecteerd en toegevoegd aan de metadata.

Wanneer een gebruiker dus zoekt naar een specifiek thema, kan relevante inhoud van de niet-gescripte shows worden ontdekt, opgevraagd en bekeken. Dit genereert een veel rijker aanbod van inhoud van verschillende types en bronnen.

Daarnaast detecteert Topic Distillery het begin en einde van een segment, en kent automatisch hoofdstukmarkeringen en titels toe, die worden toegevoegd aan de NLZIET player interface. Hierdoor kunnen kijkers snel naar de onderwerpen van hun interesse springen en de minder interessante delen overslaan.

Topic Distillery stelt NLZIET in staat zich te onderscheiden van concurrenten, een klevende en boeiende video-omgeving te creëren en kijkers aan zich te binden om churn te voorkomen. Bovendien geeft het abonnees zeer bruikbare tools die voldoen aan de behoeften van de huidige manier van tv-kijken.

“Met Topic Distillery hoeven gebruikers niet langer een heel programma te bekijken om hun gewenste inhoud te vinden, en is het consumeren van inhoud veel gemakkelijker. Deze oplossing kan de kijkervaring van niet-gescripte live-tv echt veranderen. Door meer content gemakkelijk vindbaar te maken, verlengt Topic Distillery de lifetime value van de content,” voegde Kouwenhoven toe.

Voorlopige resultaten wijzen op een sterke vraag

Het eerste project in de gezamenlijke Media Distillery-NLZIET agenda is gericht op het verbeteren en uitbreiden van het aanbod van zoekaanbevelingen. “We verbeteren de ontdekking van content door meer context te ontwikkelen en toe te voegen aan de programmering”, legt Kouwenhoven van NLZIET uit.

Tijdens de eerste bètatest in NLZIET apps werd deelnemers gevraagd hun kijkervaring te evalueren op basis van de volgende kenmerken:

Uitgebreide en betekenisvollere titelbeschrijvingen: talkshows, sport, actualiteitenshows, etc.
Topic-based upgrade van het zoeken in de catalogus
Mogelijkheid om korte segmenten te bekijken naast lange inhoud.

Volgens het onderzoek zien de gebruikers een aanzienlijke waarde in wat de oplossing mogelijk maakt. Terwijl 85% van de respondenten bijvoorbeeld zei dat ze handmatig door de videotijdlijn scrollen om interessante delen te vinden, zou 90% geïnteresseerd zijn om direct naar het segment van hun keuze te springen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*