Marianne Zwagerman kritisch over nostalgieprogrammering op Talpa

Talpa brengt diverse oude tv-formats terug op de buis, waaronder Man Bijt Hond en Lingo. Mediaspecialiste is kritisch op het terughalen van ‘opgewarmde tv-liflafjes’. Dat meldt zij in haar BNR-column vandaag.

‘Ongeacht de uitkomst is het wat treurig dat John de Mol naar opgewarmde tv-liflafjes voor oude mensen grijpt. Twee jaar geleden zei hij nog dat niet de Nederlandse tv-zenders maar Facebook en Google zijn concurrenten zijn. E-commerce, big-data, gaming, alles zou hij in de strijd tegen Mark Zuckerberg gooien. We zien er nog weinig van. Zijn state-of-the-art nieuwsorganisatie wordt ook al steeds uitgesteld, nu weer naar ‘ergens volgend jaar. De toekomst bouwt de Mol nu met gebruikte afgesleten stenen. Ben benieuwd of die de kerst halen’, aldus Zwagerman.

Bron: BNR

3 Comments

  1. Wat is er tegen programma’s voor “oude mensen”? Zij vormen momenteel de grootste groep consumenten van de traditionele media, toch? Verhoudingsgewijs wordt er voor deze categorie kijkers en luisteraars nog steeds te weinig gedaan. Het is allemaal ‘Young, attractive, verbal, intelligent, social’ (YAVIS), waar het om schijnt te moeten draaien. Haalt Zwagerman de kerst wel? Zo hip is zij toch ook niet meer? Jong zijn gaat over, hoor!

  2. Gebruikte afgesleten stenen in de vorm van opgelapte tv-liflafjes voor oude mensen???

    Je zou ook kunnen zeggen, tv-programma’s die hun succesfactor reeds hebben bewezen voor een volwassen doelgroep die, net als genoemde programma’s, bogen op een stevig fundament en niet op drijfzand. Niet zo vreemd dat dergelijke ‘stenen’ door Talpa gekozen zijn om de basisprogrammering vorm te geven.

    • Zwagerman ziet er gewoon tegenop om zelf haar jeugdigheid te verliezen en ouder te worden. Helaas: rijpen, rotten en doodgaan zijn op den duur toch onvermijdelijk. Ontkennen en ontlopen helpen echt niet.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*