John de Mol geen voorstander van een open Media Park

In het boek ‘100 Jaar Mediastad’ is John de Mol uiterst kritisch over het verkeersbeleid van Hilversum. Ook is hij van mening dat het Hilversumse Media Park niet als toeristenoord moet fungeren, maar vooral een goed beveiligd industrieterrein voor mediabedrijven moet zijn.

John de Mol: ‘Het (mediapark) is niet een soort wandelgebied voor toeristen die zomaar overal naar binnen kunnen lopen. De hele beveiliging van het Media Park vind ik slecht. Het is ook een paar keer gebleken dat het niet zo slim was om alle hekken weg te halen en iedereen gewoon naar binnen te laten lopen. Dat begrijp ik niet helemaal. Op het gedeelte waar de studio’s zijn zouden weer hekken moeten komen. Bij liveshows van The Voice moet ik dertig man extra beveiliging inhuren en twee dagen lang politie met honden en bomexperts rond de studio’s 22 en 24, die wij exclusief gebruiken, laten lopen. Ik begrijp niet wat de consumentenwaarde is van een opener Media Park. Er is niks te zien in de straten op het park.’

Het hele interview met John de Mol is te lezen in het boek ‘100 Jaar Mediastad’ van Peter Schavemaker.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*