Jeroen de Bakker versterkt branded podcast bureau Airborne

Jeroen de Bakker wordt de nieuwe managing partner van Airborne, het snel groeiende bureau dat podcast-formats ontwikkelt en produceert voor merkadverteerders. De Bakker gaat samen met co-founder en creative director Marvin Jacobs het bureau leiden. Airborne werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum.

Met de komst van de Bakker wordt de sterke marktpositie van Airborne in de hard groeiende digitale audiomarkt verder uitgebouwd. De ambitie is om het succes te verbreden naar andere klantsegmenten, zoals uitgevers en audioplatformen. Het bureau kijkt daarbij ook naar de internationale ontwikkelingen binnen het domein van audio, zoals de opkomst van interactieve en social audio.

Jeroen de Bakker was jarenlang bureau-eigenaar en werkte de afgelopen 4 jaar als managing director product & growth audio bij Talpa Network.

Marvin Jacobs: “Met de komst van Jeroen vergroten we de slagkracht van Airborne met factor 10. Zo kunnen we inspelen op de razendsnelle groei van digitale audio, en met name podcasts.”

Jeroen de Bakker: “We staan nog maar aan het begin van ‘the age of audio’. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers én voor adverteerders. Zo kunnen merken met een eigen, branded podcast ineens aanwezig zijn op nieuwe momenten in de dagelijkse routine via geheel nieuwe kanalen. Luisteren komt echt binnen en zorgt zo voor effectieve merk- en boodschapoverdracht.”

In 2020 luisterde bijna de helft van de Nederlanders geregeld naar een podcast. De omvang van de branded podcast-markt in Nederland wordt geschat op 3 miljoen euro en Airborne heeft hierbinnen een marktaandeel van ongeveer 25 procent.

OVER AIRBORNE
Airborne een Nederlands podcastbureau in Nederland. Met aansprekende en onderscheidende verhalen laat het bureau mensen naar merken luisteren.

Airborne bestaat uit een multidisciplinair team van denkers en makers en is verbonden met een groot netwerk van experts binnen het gebied van online marketing, data en technologie. Airborne werkt direct in opdracht van organisaties en merken zoals Rituals, ANWB, Rijksmuseum, BankGiro Loterij en KLM. Daarnaast werken wij vanuit online expertise graag samen met andere bureaus, uitgevers en alle grote luisterplatformen. Airborne is onderdeel van Ace.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*