
iHeartMedia en TikTok starten een grootschalige samenwerking die de werelden van audio en social media dichter bij elkaar brengt. Het partnerschap omvat de lancering van het TikTok Podcast Network, met tot wel 25 nieuwe podcasts van bekende TikTok-creators, een nieuw radiostation TikTok Radio, en gezamenlijke live-evenementen.
De podcasts worden opgenomen in nieuwe, co-branded studio’s in Los Angeles, New York en Atlanta en zullen te beluisteren zijn via de iHeartRadio-app en andere platforms. TikTok Radio krijgt een dynamisch format waarin creators en iHeart-dj’s samen trends, muziek en verhalen bespreken — “alsof je door TikTok scrolt, maar dan met je oren”.
Volgens iHeartMedia-topman Rich Bressler verbindt de samenwerking “TikToks culturele energie met iHearts enorme bereik.” TikTok’s Dan Page noemt het “een kans voor makers om hun creativiteit verder te verspreiden en een breder publiek te bereiken.”
Met deze samenwerking willen beide bedrijven de brug slaan tussen korte video’s en lange audioformats, en nieuwe mogelijkheden creëren voor merken, artiesten en fans.

Daar gaat TikTok er vandoor met iets wat de NPO allang met 3FM had moeten doen
TikTok Radio heeft een website:
https://music.stingray.com/nl/US/channels/185/tiktok-radio
Hartelijke groeten van Nico in Gouda. 🙂