Heibel tussen NPO en omroepen om vormgeving

Al sinds vorig jaar zitten de gesprekken tussen de NPO en omroeporganisaties rondom de nieuwe NPO-vormgeving muurvast. Enkele omroepen zijn van mening dat hun logo’s te beperkt naar voren komen in onder andere de leaders op televisie.

NPO-woordvoerder Arthur Schuitemaker erkent dat de NPO al langere tijd in gesprek is met omroepen. Volgens hem heeft de nieuwe vormgeving meer voeten in de aarde.
Schuitemaker: “Het klopt dat we met omroepen in gesprek zijn over een nieuwe netstyling voor NPO 1, 2 en 3. De netstyling staat echter niet op zichzelf. Het is onderdeel van een bredere aanpak, waarin we kijken naar meerdere communicatiemiddelen van NPO en omroepen. Doel is om te komen tot afspraken, waarmee we de herkenbaarheid van de publieke omroep als geheel bevorderen en elkaars merk versterken. De manier waarop je deze doelstellingen vertaalt naar vormgeving, inclusief het vermelden van logo’s, luistert nauw. Dat willen we graag zorgvuldig doen en dat kost tijd.”

Het is ook nog niet bekend wanneer de huisstijl live zal gaan. ‘We hebben hiervoor geen deadline gesteld. Zorgvuldigheid en een breed draagvlak staan voorop’, aldus de NPO.

Ondanks de huidige impasse hoopt de NPO alsnog met de omroepen tot een akkoord te komen. Schuitemaker: “We blijven het gesprek met de omroepen voeren en zullen verschillende voorstellen de revue laten passeren. We gaan er natuurlijk van uit dat we er uitkomen, maar we willen dit wel zorgvuldig doen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*