Google belooft beterschap bij Youtube reclameproblemen

Vorig jaar kwam Google negatief in het door verhalen over extremistische video’s op YouTube die voorafgegaan werden door reclamespotjes van de Britse overheid, maar ook van grote bedrijven als Unilever en L’Oréal. In een van de filmpjes was een voormalig voorman van de Ku Klux Klan te zien, in een ander filmpje riep een Egyptenaar op tot terroristische daden. De makers van de filmpjes verdienen geld dankzij de advertenties rondom hun video’s. Nu precies een jaar later geeft Google aan veel verbeteringen te hebben doorgevoerd.

Sridhar Ramaswamy (Vice President of Advertising en commerce bij Google): “Last year what was happening on the YouTube platform was not OK. We made a massive investment to fix that. The better ad experiences get, the more transparency and accountability there is. This is not to say there are not cases when people are discovering these issues but we are confident we will get to the bottom of this problem.”

Meer dan 250 grote adverteerders, waaronder L’Oreal, Marks & Spencer en Volkswagen trokken vorig jaar direct hun budgetten terug en eisten dat Google orde op zaken zou stellen op Youtube.

Brand Safety betekent letterlijk merkveiligheid. Marketeers zijn altijd op hun hoede om te zorgen dat advertenties niet rondom ongewenste content worden geplaatst. Dit was vorig jaar bij Youtube niet het geval.

Sridhar Ramaswamy gaf tijdens de Advertising Week Europe-conferentie aan al veel zaken te hebben verbeterd en dit te blijven doen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*