‘Formule 1-uitzendrechten blijven bij Viaplay’

Viaplay behoudt de uitzendrechten voor de Formule 1 in Nederland vanaf 2025. De huidige rechthouder, die sinds 2022 de races uitzendt, heeft de deal met Formula One Management (FOM) vernieuwd, zo bevestigen meerdere bronnen aan GPToday.net.

De strijd om de rechten was hevig, met kandidaten zoals Ziggo Sport, die de rechten terug wilde winnen, en Apple die ook interesse toonde om haar streamingdienst Apple TV+ te verrijken.

Viaplay, de Scandinavische streamingdienst die de rechten in 2022 overnam van Ziggo Sport, heeft te kampen gehad met veel kritiek op de kwaliteit van hun uitzendingen en financiële problemen binnen het moederbedrijf. Ondanks deze uitdagingen, ziet Viaplay de verlenging van de rechten als een kans om hun aanwezigheid in de Nederlandse markt te versterken.

Een officiële aankondiging van de nieuwe overeenkomst wordt verwacht op de persconferentie van morgen.

9 Comments

  1. Vreselijk. Nog langer die Nelson en Melroy die je trommelvliezen geen rust gunnen. En nóg 3 jaar 720 pixels en groene strepen via een slecht functionerende tv app in plaats van 4K beeld op een normaal tv-kanaal.

  2. Het dieptepunt van F1 in Nederland is de Viaplay reporter die tegen Oliver Bearman (18) zei: ”Enjoy your stiff.” Echt tenenkrommend gewoon.

    • Ik vond op de vraag “Wat zien we hier?” van Amber het antwoord vanuit het commentaar hokje “een vrachtwagen” toch ook wel in elk geval in de top 3 thuishoren…

    • Zou mij niet verbazen. Ik heb zo’n gevoel dat De Mol op de achtergrond aan het schaken is en met Mediahuis probeert DPG aan te vallen.

      Die trekt straks alles van Videoland en Prime Video naar zijn eigen streamingdienst (Viaplay), als dat zo blijf heten. Ik zou het omdopen tot Vplay met de blauwe V van Veronica. Een nieuwe start en het abonneebestand in stand houden. Gooische Vrouwen naar Vplay, Jachtseizoen naar Vplay.

      • Die RTL deal is mislukt, die draaide vooral om Videoland. Viaplay ligt financieel op de knieën. Ik zou het abonneebestand dus overnemen, een rebranding doen naar Veronica Play, alle eigen content bij de concurrent weghalen en naar je eigen platform brengen.

        Klinkt als een goede strategische en logische zet. Alleen dan gaat het puur om het abonneebestand want Viaplay is technisch een rampzalig bedrijf.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*