Filmwereld zet in op Virtual Reality

De laatste jaren hebben filmmaatschappijen flink wat 3D films uitgebracht. Het moest de toegevoegde waarde voor consumenten zijn om de bioscoop te bezoeken. Het aantal uitgebrachte 3D films is alweer op zijn retour. Ook 3D op televisies bleek niet de hit te zijn waar op was gehoopt. Ondanks dat de stereoscopische 3D beleving dan niet echt is doorgebroken, hebben de bioscopen de laatste jaren goede omzetten gedraaid. Ondanks huidige winsten rust de filmindustrie niet op haar lauweren en is het alweer met de nieuwe sensatie bezig: Virtual Reality. 

VR wordt door sommige critici gezien als een gimmick net als 3d en Augmented Reality. Toch lijkt de virtuele realiteit een blijvertje te worden. 20th Century Fox heeft onlangs de Fox Virtual voor smartphones uitgebracht, waarmee in  combinatie met Google Cardboard 360 graden om je heen kan kijken. De app wordt nu gebruikt als promo voor Night at The Museum 3, waarbij de gebruiker virtueel zich in het museum kunnen begeven. 

Hoe serieus de film industrie is met Virtual Reality blijkt dat VR niet alleen voor promo’s wordt gebruikt, maar er ook vergaande plannen zijn voor hele Hollywood-films. Zo ver is het nog niet, want de miljoenen kostende producties moeten wel terugverdient worden. Fox Innovation Lab (de innovatie tak van de filmmaatschappij) geeft aan: ‘VR won’t just be a promotional tool, but the main attraction itself.’. Naast de Night at the Museum 3-promo heeft het bedrijf een klein deel van ‘The Wild‘ met Hollywood ster Reese Witherspoon voor VR-brillen gefilmd. 

VIDEO: The making of ‘The Wild Within’ is een natuurfilm die trouwens niets met de bovengenoemde Reese Witherspoon film te maken heeft.  

 

1 Trackback / Pingback

  1. Filmpromotie met Virtual Reality

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*