Blog Jan Slagter: ‘De regio in’

‘Tijd voor MAX’ gaat voor het vierde opeenvolgende jaar ‘Op toer’, zoals we dat noemen. Sybrand, Martine en Carrie (op vrijdagen) gaan weer naar prachtige buitenlocaties in alle windstreken van het land. Vorige week streek de ‘Tijd voor MAX’-karavaan neer in de Overijsselse hoofdstad Zwolle.

Mensen die werkzaam zijn in de media wordt weleens verweten in een bubbel, een zeepbel, te leven en geen notie te hebben van wat er zich ‘in de provincie’ afspeelt. Minister Slob heeft mede daarom in zijn Mediabrief gepleit voor meer aandacht voor de regio. Er zijn zelfs stemmen opgegaan om daar de hele zender NPO 3 voor te reserveren. Een regiovenster van een halfuur per dag, daar is niks mis mee, vind ik. MAX doet – en zeker niet alleen in ‘Tijd voor MAX’ – al veel in en aan de regio. Ieder jaar brengen we in samenwerking met de regionale omroepen het veelbekeken en hooggewaardeerde skjûtsjesilen, het carnaval en het bloemencorso op televisie. En André van Duin en Janny van der Heijden plus scheepshond Nhaan trokken dit jaar in ‘Denkend aan Holland’ per boot door diverse delen van het land. Ook een programma dat door de tv-kijkers erg leuk wordt gevonden, zo blijkt uit de vele reacties die ik heb ontvangen. De regio komt er bij MAX dus echt niet bekaaid van af!

Bron: Max Magazine

2 Comments

  1. Op het moment dat de regio op een ludieke danwel humoristische wijze in beeld wordt gebracht zoals bij onder andere ‘Man bijt hond’ blijkt de waardering van de kijker hoog te zijn. Een en ander doorspekt met leuke en interessante ‘weetjes’, zoals gebracht door Janny in ’t Max-programma’ Denkend aan Holland’, maakt de regio een werelds toneel voor televisie kijkend Nederland.

    • Als het vooral de humor en speelsheid zijn, die de regio voor de kijker/luisteraar kennelijk aantrekkelijk maken, worden die uithoeken van het land dan eigenlijk toch niet helemaal serieus genomen? Ik bedoel: MOET het altijd per se uitsluitend ontspannend, onderhoudend, ongecompliceerd, onkritisch en onschuldig zijn?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*