Bindinc. VOD Insights geeft media-industrie inzicht in kijkgedrag op streamingdiensten

Bindinc. VOD Insights geeft media-industrie inzicht in kijkgedrag op streamingdiensten

Iedere maand overzicht in vraag en aanbod van de Nederlandse video-on-demand markt  

Bindinc., het mediabedrijf dat kijkers verbindt met videocontent, introduceert een nieuwe dienst: Bindinc. VOD Insights. Deze service biedt maandelijks inzichten in het gedrag van kijkers op subscription video-on-demand (SVOD) platforms. Bindinc. is de eerste die dit overzicht biedt over de belangrijkste streamingdiensten en is daarmee de enige partij in de markt die dat doet. Zo komt vraag en aanbod samen van streaming Nederland; wie kijkt waar, wanneer, met wie en waarom naar welke streamingcontent.  

Welke serie wordt het meest bekeken en waarom?  Met Bindinc. VOD Insights kunnen afnemers van de B2B dienst toegang krijgen tot diepgaande analyse van content en kijkersgedrag op VOD-platforms op de volgende onderdelen; Marktanalyse: hoe verhouden streamingplatforms zich ten opzichte van elkaar?Content analyse: per streamingplatform inzicht in welke content er wordt bekeken Doelgroepanalyse: wie kijkt naar welke serie? En welke doelgroep zit bij welke streamer?
Zo is het mogelijk om te zien welke streamingdiensten het populairst zijn, welke content het meest wordt bekeken en het hoogst gewaardeerd en wat de hoogste stijgers en dalers binnen de verschillende genres zijn. Bovendien biedt de dienst inzicht in demografische gegevens zoals leeftijd en geslacht van kijkers. Met deze data kunnen contentproducenten, omroepen en zenders, streamingplatforms en mediabureaus hun marktproposities versterken en de juiste doelgroep bereiken. De launching partners die als eerste gebruikmaken van Bindinc. VOD Insights zijn productiebedrijf NewBe en Banijay Benelux, de thuishaven van verschillende contentproducenten zoals onder andere EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, Scenery en Southfields. Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc.: “De constant veranderende streamingmarkt groeit en is gefragmenteerd. Deze markt is momenteel een soort “black box” waar we niets van weten qua streaminggedrag: niemand weet wie wat kijkt, bij welke streamerHet totaaloverzicht van alle content en het gedrag van kijkers biedt Bindinc. VOD Insights nu als enige in Nederland. Met onze nieuwe dienst brengen wij voor het eerst het hele streaming landschap en het kijkgedrag haarscherp in beeld.”

Elke maand nieuwe inzichten 
Bindinc. brengt met behulp van een panel en metadata elke maand in kaart wat er speelt in het VOD-landschap van Nederland. Maandelijks worden 4.000 Nederlanders tussen de 16 en 80 jaar ondervraagd naar hun kijkgedrag op de streamingdiensten. Dit panel van onderzoeksbureau Motivaction is representatief voor de Nederlandse bevolking. De data en inzichten die hieruit voortkomen worden maandelijks gedeeld via een dashboard en een report. Ook biedt het mediabedrijf op aanvraag consultancy aan met inzichten die op maat gemaakt zijn.  

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*