Bijna 40% van Netflix-abonnees overweegt opzegging bij prijsverhoging

Netflix denkt na over een prijsverhoging zodra de acteursstaking is afgelopen, maar dit kan abonnees ertoe aanzetten hun abonnement op te zeggen. Volgens een nieuw Amerikaans rapport van onderzoeksgroep CivicScience zou de streamingdienst een aanzienlijk verlies aan abonnees kunnen lijden bij een dergelijke stap.

Uit het onderzoek blijkt dat 39% van de abonnees zonder advertenties overweegt op te zeggen als de kosten stijgen, terwijl 31% zou overwegen over te stappen op een Netflix-abonnement met advertenties. Daarnaast meldt CivicScience dat 33% van de consumenten van plan is of al hun streamingfacturen heeft verminderd, een stijging van 5% sinds januari. Gezien de resultaten zal Netflix waarschijnlijk voorzichtig te werk gaan bij het overwegen van een prijsverhoging.

8 Comments

  1. Het is een Amerikaans onderzoek, maar vooral hier in NL geldt dat voornemens vaak niet worden waargemaakt. Zo’n antwoord geven van opzeggen is ook om een dienst onder druk te zetten om geen prijsverhoging door te voeren, maar uiteindelijk wordt het toch geslikt.

    Voornemens om minder vlees te eten, minder alcohol na 1 januari, ik moedig het aan, maar … Maar geen cynisme over Stoptober. Mensen die zijn gestopt met roken en tot nu toe hebben volgehouden: Hou vol! En is het niet gelukt, maak dan nieuwe voornemens.

    Dat dan weer wel.

    • Heb gelukkig wel die stap gezet om abbonement te stoppen netflix hbo kijk nu gratis naar alle streaming diensten die er zijn 😉

    • Inderdaad,ik heb verscheidene android boxen, en via app’s kan je alles al zien, als je zou willen. Maar ik ondersteun ook graag de makers. Maar ze moeten het niet te gek maken, zeker als de content kwaliteit en quantiteit nogal afneemt.

  2. Netflix is al 3 tot 4 keer zo duur als mijn andere streamers. (sky showtime, prime video, HBO Max) deze drie zijn samen al goedkoper dan Netflix. Dus verder verhogen? En met de hoeveelheid Woke shit die erop staat? Sorry, dan wordt het goodbye.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*