BBC Studios en Audiohuis bundelen krachten op Nederlandse reclamemarkt voor podcasts

BBC Studios is een samenwerking gestart met Audiohuis om de commerciële vertegenwoordiging van BBC-podcasts op de Nederlandse reclamemarkt op zich te nemen. Audiohuis, onderdeel van Mediahuis, gaat de advertentieverkoop verzorgen voor een breed scala aan populaire BBC-podcasts, waaronder Global News Podcast, You’re Dead to Me en F1: Chequered Flag.

Met deze samenwerking breidt BBC Studios zijn commerciële activiteiten op de internationale audiomarkt verder uit. De deal stelt Nederlandse adverteerders in staat om via Audiohuis toegang te krijgen tot een loyaal en groeiend publiek van BBC-luisteraars in Nederland. Audiohuis werkt al voor diverse onafhankelijke podcastmakers en produceert ook branded podcasts voor merken.

BBC Studios richtte vorig jaar een speciale audiodivisie op om de wereldwijde vraag naar premium podcasts beter te bedienen. 

1 Comment

  1. Wat doe je als je radiotak een bodemloze put blijkt? Juist, je probeert krampachtig wat munt te slaan uit andermans succes. Mediahuis, eigenaar van zieltogende zenders als SLAM!, 100%NL en Radio Veronica, klampt zich nu vast aan de BBC in de hoop dat wat Britse glans afstraalt op hun verbleekte audio-imperium.

    SLAM! zakt met zijn puberale programmering al jaren onder de 1% en 100%NL dacht met dure Rob van Someren goud in handen te hebben, maar ziet het marktaandeel juist kelderen. Veronica? Zet miljoenen in op bekende DJ’s als Ekdom en Stenders, maar de luistercijfers blijven dalen.

    Na het afscheid van Van Velthuyzen, Van der Lende, Snijders, Muijs en Meeuwsen wordt het pijnlijk duidelijk: Mediahuis zit diep in de rode cijfers met hun audiotak. Deze BBC-deal is dan ook niet meer dan een laatste stuiptrekking. Podcastreclame als reddingsboei? Succes.

    Beter advies: trek de stekker er gewoon uit.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*