Nieuwe huisstijl voor Discovery

Het merk Discovery krijgt per vandaag een nieuwe look en feel. Hiermee wil Discovery benadrukken waar het merk voor staat: ‘content die inspireert, informeert en entertaint’. De ‘brand refresh’ moet het wereldwijde bereik benadrukken en de kracht van de zender om kijkers te inspireren en hun wereld te vergoten. 

Image

De nieuwe look en feel bestaat onder andere uit een nieuw logo: op zender laat dit logo een draaiende wereldbol zien in de letter D en het statische logo bevat een wereldbol waarbij elk continent te zien is. De wereldbol is altijd het kloppende hart geweest van Discovery en dat wordt middels deze refresh benadrukt. Ook wordt hiermee direct gerefereerd aan Discovery’s wereldwijde aanwezigheid. De vormgeving is naast een nieuw logo, vernieuwd met een modern font en een aangepast kleurenpalet, die zowel on- en off air worden doorgevoerd. De refresh wordt ondersteund door een merkcampagne waarbij onder andere een promo wordt uitgezonden die de programma’s van dit najaar aankondigt. Deze promo is geïnspireerd op de bekende ‘Shackleton’ advertentie uit de begin jaren 1900.

“Op 1 oktober vieren we het 30-jarige jubileum van de zender in Nederland. En we zijn nog lang niet klaar met het vertellen van bijzondere verhalen van mensen die voortdurend hun grenzen verleggen en doorgaan waar anderen stoppen. Het bedienen van onze superfans en hun passies blijft onze grootste drijfveer. Wereldwijd werken we hard om onze huidige content nog sterker en toegankelijker te maken voor een grotere en jongere doelgroep – door aanwezig te zijn op elk apparaat, scherm en elk platform. In Nederland doen we dat ook met het video-on-demand platform Dplay, dat in februari dit jaar is gelanceerd. Discovery is een top-10 zender met een stevig marktaandeel rond de 4% in Nederland en 2,5% in Vlaanderen (M25-54). Deze positie willen we verder uitbouwen. Dat gaat zeker lukken met deze refresh in combinatie met onze unieke content.” aldus Alco De Jong, VP Country Manager Discovery Benelux.

De ‘brand refresh’ is in de VS uitgerold in april en wordt in de aankomende maanden globaal doorgevoerd.

Ook nieuw logo Dplay
Ook Dplay, het video-on-demand platform van Discovery Benelux, krijgt per 24 september een nieuw logo. Dplay is in februari 2019 gelanceerd en brengt onder andere het beste van Discovery, TLC en Investigation Discovery samen op één plek.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*