Nieuwe samenstelling bestuur Stichting Reclame Code

Per 1 april 2022 benoemt het bestuur van de Stichting Reclame Code (SRC) nieuwe bestuursleden; Jacques Kuyf (o.a. voormalig directeur van FHV/BBDO en de FD Mediagroep) wordt de nieuwe voorzitter. Hij bekleedde de afgelopen vier jaar de bestuursfunctie als vertegenwoordiger van de kolom Channel/Media en krijgt nu dus een andere rol binnen datzelfde bestuur. Hij volgt Dick Molman op die de afgelopen vijf jaar voorzitter was en als gevolg van het verlopen van zijn bestuurstermijn nu aftreedt.

Namens de kolom Channel/Media treedt Ton Schoonderbeek (oprichter Mindshare en ex-bestuurder van GroupM) aan als nieuw bestuurslid en namens de kolom Creatie volgt Talmon Kochheim (ex-directeur VEA) Erik Triesscheijn op. Kochheim zat in de periode 2014 t/m 2017 in het bestuur van de SRC als penningmeester. Namens de kolom Adverteerders wordt de termijn van Astrid van den Oetelaar verlengd en namens de kolom Consument en Maatschappij blijft Carola Hageman aan voor een volgende periode.

Otto van der Harst, directeur van de SRC: ‘We zijn blij met deze nieuwe benoemingen in een periode waar er veel beweging is op het gebied van de regulering van reclame en de discussie over bijvoorbeeld online targeting, influencer marketing, reclame voor online kansspelen en de vele klachten over duurzaamheidsclaims. De onafhankelijkheid van onze Reclame Code Commissie is een groot goed en het mandaat van de Stichting als schatbewaarder van de zelfregulering is in goede handen met dit ervaren bestuur. We bedanken Dick Molman en Erik Triesscheijn voor hun bijzondere en hoogst betrokken bijdrage in de afgelopen jaren.’

Over de Stichting Reclame Code

De Stichting Reclame Code (SRC) is in 1963 opgericht en wordt bestuurd door het adverterend bedrijfsleven (adverteerders, media en bureaus) samen met consumentenorganisaties. De SRC faciliteert de Nederlandse Reclame Code (NRC) met meer dan 20 bijzondere reclamecodes en de Reclame Code Commissie (RCC) en het College van Beroep (CVB).

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*