Podimo passeert grens van 300.000 betalende gebruikers in Nederland

Podimo heeft in Nederland de mijlpaal van 300.000 betalende leden bereikt. Volgens Podimo is de groei vooral te danken aan een sterk aanbod van exclusieve podcasts.

Het bedrijf, samen met Dag & Nacht Media en Tonny Media goed voor 73 procent van de Nederlandse podcastadvertentiemarkt, ziet dat steeds meer luisteraars bereid zijn te betalen voor exclusieve en reclamevrije content. In totaal droegen 121 podcasts, waaronder publieksfavorieten als Man man man, de podcast, Moordcast en documentairehit De Zeven Levens van Betty, bij aan de groei.

Ook productinnovatie speelt een rol. Videopodcasts en nieuwe community-functies in de app zorgen voor langere luistertijd en meer betrokkenheid. In 2025 werd 43,5 miljoen uur aan Podimo-content beluisterd, een stijging van 33 procent.

Voor 2026 kondigt Podimo verdere investeringen aan in journalistieke documentaires, nieuwe app-functies en meer mogelijkheden voor interactie tussen makers en luisteraars. Het platform ziet daarbij vooral kansen in video: inmiddels kijkt 30 procent van de gebruikers podcasts ook in beeldvorm.

1 Comment

  1. 300.000 is een indrukwekkend aantal, maar vraag me af hoeveel van deze 300.000 een proefabonnement hebben van 1 Euro per maand? Hoeveel Premium en Premium Plus abonnementen zijn er?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*