Onderzoek: Oudere podcasts presteren beter voor adverteerders

Oudere, gevestigde podcasts leveren adverteerders aantoonbaar betere resultaten op dan nieuwere shows. Dat blijkt uit ORBIT-data van podcastmarketingbureau Oxford Road, gebaseerd op ruim 1,6 miljard dollar aan advertentiecampagnes. Podcasts die al vóór maart 2020 actief waren, zoals The Tim Ferriss Show, Crime Junkie en Young and Profiting, presteren structureel beter dan recent gelanceerde titels.

Volgens Oxford Road komt dat door langdurige luisteraarsrelaties en opgebouwd vertrouwen. Zogeheten ‘OG-podcasts’ hebben gemiddeld een efficiëntievoordeel van 12 procent en zorgen voor hogere conversie en betere return on ad spend. Bekende namen en nieuwe hype blijken juist vaak duurder zonder beter resultaat. “Vertrouwen bouw je over tijd op, en dat vertaalt zich direct naar betere advertentieprestaties,” zegt CEO Dan Granger.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*