NMO Luisteronderzoek week 35: Qmusic marktleider

Qmusic was in week 35 van 2025 de best beluisterde radiozender van Nederland met een marktaandeel van 12,4%. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het NMO Luisteronderzoek. NPO Radio 2 volgt op de tweede plaats met 12,1%, terwijl Radio 538 derde staat met 8,8%.

6 Comments

  1. 0,6 van 10 naar Joe, en dit is nog maar het begin. Hopelijk grijpen ze snel in want hoe langer die belachelijke ochtend show hoe meer ze zullen verliezen. En da’s jammer want er is ruimte voor 10.

  2. Je bedoelt die belachelijke ochtendshow met Coen en Sander op Joe? 😉
    De verschillen tussen die duo-ochtendshows op al die zenders is marginaal en 70-80 procent van de tijd is gevuld met de playlist, nieuws+weer+verkeer en reclame.
    Als je een dag Joe zou uitzenden op de 10-frequenties en 10 op die van Joe, maar wel met de vertrouwde jingles, dan zou een aanzienlijk deel het verschil niet merken. Dat is wat ik denk.
    Dat de ene zender met 0,6 procentpunt stijgt en de andere daalt, betekent natuurlijk ook niet dat daar luisteraars van en naar toe zijn overgestapt. Maar ik vind je discussie-aftrap wel een mooie hot take!

  3. Pakweg 65% van de luisteraars die niet voor R2, Q of 538 kiest is te verdelen over heel veel zenders. Daarvan pakken sommige zenders best een groot deel en anderen een heel klein deel.

    De kans dat je met grote percentages mee kan doen is dus eigenlijk heel klein, en toch hopen velen daarop en geven daar naar verhouding veel geld voor uit. Het kan niet anders dan dat de radiomarkt nog flink gaat uitdunnen en in ieder geval veel intensiever in groepen gaat samenwerken.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*