NOS stopt met Divibokaal

De NOS stopt met de omstreden Divibokaal, een wisselbeker van de nieuwstak van de omroep als beloning voor het aanbrengen van diversiteit in de berichtgeving. Dat heeft Nieuws-hoofdredacteur Marcel Gelauff gezegd in WNL Op Zaterdag op NPO Radio 1.

De afgelopen dagen was er veel kritiek over de invulling van het diversiteitsbeleid van de NOS.

Gelauff meldt: „Ik zie zeker dat er mensen zijn die dit raakt, die dit pijnlijk vinden. Dan moeten we stoppen met de bokaal. Als je constateert dat er zoveel mensen zijn die dit als fout zien, dan moet je ermee ophouden.”

Spreekbuis.nl

WAARDEER DIT ARTIKEL!

Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine bijdrage, dan kan dat. Zo help je onafhankelijke mediajournalistiek in stand houden.

Donatie Spreekbuis € -

1 Reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*