Achterkant van het Journaal trekt 800.000 kijkers

De Achterkant van het NOS Journaal heeft gisteravond bijna 800.000 kijkers getrokken. Op NPO 2 werd ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van het NOS Journaal een live  programma van een uur gemaakt, waarin de kijker een blik achter de schermen kreeg tijdens de voorbereidingen van het 8 uur Journaal van dat moment.

Het programma werd uitgezonden tussen 19.30 en 20.30 uur. Op NPO 1 werd dat Journaal, gepresenteerd door Rob Trip, uitgezonden en keken de televisiekijkers van NPO 2 tegelijkertijd mee over de schouders van de makers op o.a. de studiovloer, de regiekamer en de gebruikte locaties. Normaal gesproken trekt NPO 2 op dat tijdstip 500.000 mensen.

De kijkdichtheid nam opvallend sterk toe toen op NPO 1 de reclame begon, die aan het reguliere journaal voorafging. Naar de gewone Journaaluitzending op NPO 1 keken gemiddeld 2,5 miljoen mensen. Na afloop van het Journaal had de Achterkant van het Journaal nog even een piek van 1,6 miljoen kijkers.
 

 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*