
Adform maakt vandaag een uitbreiding van het partnership met Spotify bekend, ’s werelds grootste muziekstreamingdienst. Door de directe integratie van Adform in Spotify Ad Exchange kunnen adverteerders voortaan direct vanuit Adform DSP campagnes op het muziekplatform plannen en uitvoeren. De wereldwijde markt voor digitale audio wordt dit jaar geschat op 43 miljard dollar. Met de samenwerking willen beide partijen adverteerders kansen bieden om meer uit hun audio-investeringen te halen en hun omnichannel-strategieën te versterken.
Adform en Spotify vinden elkaar in hun gemeenschappelijke Europese roots en een drang naar innovatieve oplossingen. De partijen werken al langer samen om adverteerders en mediabureaus te ondersteunen bij het bereiken van Spotify-luisteraars in de verschillende markten waar beide merken actief zijn. De uitbreiding van de samenwerking moet de markt nu meer gemak, controle en flexibiliteit geven om campagnes direct binnen Adform’s Omichannel platform te plannen en te activeren. Via de Campaign Planner in Adform FLOW is er directe toegang tot Spotify Ad Exchange, waardoor adverteerders sneller audio-, video- en displaycampagnes kunnen opzetten tegen lagere kosten.
Meer flexibiliteit voor adverteerders
Brian Berner, Global Co-Head of Advertising bij Spotify: “We willen het adverteerders en hun agency’s makkelijker maken om op Spotify te adverteren, campagnes te creëren en resultaten te meten. Deze uitgebreidere samenwerking maakt dat mogelijk. Samen geven we adverteerders meer flexibiliteit en controle om in contact te komen met de miljoenen Spotify-gebruikers die dagelijks luisteren.”
Groei van digitale audio
“Digitale audio heeft in toenemende mate invloed op hoe merken met consumenten kunnen ‘connecten’,” aldus Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk bij Adform. “Het kanaal groeit enorm, omdat adverteerders inzien dat het een kans biedt om luisteraars te verleiden op ieder moment van de dag. Of het nu gaat om woon-werkverkeer, een work-out of tijdens het winkelen, het zorgt voor meer betrokkenheid, ad recalls en resonantie dan traditionele display. Door Spotify’s hoogwaardige digitale audio en multiformats omgevingen te combineren met Adform’s transparante en krachtige DSP, stellen we adverteerders in staat om luisteraars te bereiken met meer precisie, creativiteit en meetbare resultaten.”

Geef als eerste een reactie