Ster legt in 2026 focus op stabiliteit, prijszekerheid en transparantie

De Ster heeft tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 haar plannen voor het nieuwe mediajaar gepresenteerd. Bestuurders Carla Berkhout en Frank Volmer blikten terug op het 60-jarig jubileum en benadrukten dat Ster klaar is voor de toekomst van reclame binnen het publieke bestel.

Volgens de organisatie blijven betrouwbaarheid, transparantie en consistentie de kern van het beleid. Radio-, tv- en onlinecampagnes worden voortaan op dezelfde manier berekend, zodat adverteerders eenvoudiger kunnen vergelijken met digitale platforms. Daarnaast wil Ster het digitale aanbod van de NPO weer toegankelijk maken voor alle adverteerders. Iets waar de commerciele partijen in Nederland fel op tegen. zijn. Ster wil met de inkomsten een deel van de bezuinigingen op de publieke omroep opvangen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*