René Oosterman nieuwe Managing Director van Grand Prix Radio

Grand Prix Radio heeft René Oosterman per direct benoemd tot Managing Director. Het station, dat binnenkort transformeert naar Sportradio, versterkt hiermee zijn organisatie in aanloop naar de lancering op de FM-frequentie 97.6 in de Randstad op 1 september 2025.

Oosterman is een zwaargewicht in de Nederlandse mediawereld. Hij was de afgelopen tien jaar zendermanager van SBS6 en bekleedde eerder leidinggevende functies bij RTL4, waar hij verantwoordelijk was voor RTL Sport en later als programmadirecteur. Zijn nieuwe rol bij Grand Prix Radio combineert hij met zijn huidige adviserende functie binnen Talpa Network.

“Mijn carrière begon bij Studio Sport, waarna ik bij RTL de sportafdeling mocht opbouwen. Voor mij voelt deze stap als een terugkeer naar mijn sportroots. Met Sportradio zetten we iets unieks neer: de eerste commerciële sportradiozender van Nederland,” aldus Oosterman.

Grand Prix Radio werd opgericht door Formule 1-commentator Olav Mol en mediaondernemer Alexander Stevens. Met de komst van Oosterman wil het station de volgende fase van zijn ontwikkeling versnellen en de programmering verbreden naar meerdere sporten.

“René is een echte aanvoerder: hij kent de markt, de spelers en weet hoe je merken groot maakt. Voor ons is dit de ideale man om Sportradio naar de eredivisie van de Nederlandse radio te brengen,” zegt Mol.

Sportradio zal zich richten op entertainment, sportnieuws en programma’s met onder meer Formule 1 en voetbal, maar ook wielrennen, darts, schaatsen en tennis.

3 Comments

  1. Sportradio, want als je van autosport houdt, vind je schaatsen, darten, wielrennen en voetballen ook leuk om op dezelfde radiozender te horen. Is dat überhaupt onderzocht of toch een aanname? Is daarbij alleen aan mannen gedacht of ook aan vrouwen gedacht.

    Een man met deze ervaring, netwerk en statuur aan je binden is geen kunst en geef zeker garantie voor succes. Goed onderzoek wel. Nieuw publiek en adverteerders duurzaam aan je verbinden is met deze contentbenadering een sport op zich. Naast het vasthouden van je oorspronkelijke publiek natuurlijk. De vervuilende werking van meer sport kan immers zomaar botsen met de oorspronkelijke charme van de autosportvibes.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*