ShowHeroes gaat native connected tv advertenties in Nederland uitrollen

Na de lancering begin dit jaar in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, maakt ShowHeroes vandaag bekend Native CTV nu ook in Frankrijk, Oostenrijk, Spanje en Nederland uit te rollen. Met deze nieuwe advertentievorm voor CTV, Native CTV, claimt de marktleider op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, een uniek en ongekend CTV-advertentievorm op de Europese markt te bieden.

IAB: ad spend CTV stijgt met 14,4% in 2023
Hoewel de Europese marktpenetratie in vergelijking met de Verenigde Staten nog niet zo hoog is, is Europa momenteel wel een snelgroeiende markt voor CTV. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de huishoudens met een connected tv CTV boven lineaire tv verkiest. Als gevolg van deze ontwikkeling zullen volgens IAB de uitgaven voor CTV-advertenties wereldwijd naar verwachting met 14,4% groeien in 2023. “Om die groei ten volle te benutten, zullen marketeers gebruik moeten maken van contextuele reclame, en dat is waar Native CTV een effectieve oplossing voor biedt”, aldus Sarah Lewis, Global Director CTV van ShowHeroes.

Ongekende CTV-oplossing
Lewis: “Met onze contextualtargetingoplossing SemanticHero kunnen we content vinden die adverteerdersvriendelijk is, maar met Native CTV gaan we nog een stap verder. Doordat de native CTV-advertenties rekening houden met campagneonderwerpen en de merkboodschap, biedt de advertentievorm adverteerders een veilige en gecontroleerde manier om digitaal te adverteren op het grote scherm. Kijkend naar de resultaten die we afgelopen jaar hebben behaald in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk durf ik daarom te stellen dat we met Native CTV een ongekende CTV-oplossing voor de Europese markt bieden.

Opvallen tussen schreeuwerige banners en YouTube-hypes

“Na jarenlang als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologische ontwikkelingen nu (eindelijk) er voor gezorgd dat de smart-tv steviger in de huiskamer is verankerd dan ooit tevoren.” En dat is goed nieuws voor adverteerders, aldus Erik Dubbeldeman, Country Manager Benelux ShowHeroes. Dubbeldeman: “In de kern is CTV-video reclame op het grote scherm met digitale mogelijkheden. Waar adverteerders vroeger moesten nadenken over hoe ze video-advertenties konden maken die een grote impact hadden op kleinere schermen, leent het grote scherm zich echt voor een meeslepende ervaring. In een wereld van schreeuwerige banners en social media-hypes kun je als adverteerder eindelijk weer campagnes draaien die als een verademing worden beschouwd en mogelijkheden bieden waar je met traditionele TV inkoop alleen maar van kunt dromen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*