Mediabureau maakt zich zorgen over verval 3FM

Strategisch directeur Niels Bruinsma van mediabureau Abovo Media maakt zich in zijn bedrijf ernstig zorgen over het verval van 3FM. Ondanks de komende veranderingen bij 3FM heeft hij twijfels of het ooit zo populaire station zich op korte termijn kan herstellen.

Bruinsma: ‘Het probleem van 3FM ligt diep. Erg diep. Zeker omdat we aan het begin van Q4 staan, waarin de zenderaandelen door adverteerders verdeeld zullen gaan worden. 3FM zal opnieuw een lager budget toebedeeld krijgen en het toch al sterke OMS gaat daar opnieuw van profiteren. Qmusic heeft na alle perikelen rondom Mattie en Wietze de groei ook niet meer direct te pakken en dus kunnen we stellen dat OMS, met Radio 538 voorop, de wind vol in de zeilen heeft.’

Volgens Bruinsma heeft de hele markt te maken met dalende luistercijfers. Deze afname van bereik is iets waar alle offline mediumtypen mee te maken hebben. Uit cijfers concludeert hij dat de afgehaakte 3FM-luisteraars echter vooral zijn overgestapt naar een andere radiozender en niet zijn afgehaakt vanwege het mediumtype.

Lees de blog van Niels Bruinsma hier

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*