BNR, NPO en NLO werken aan bereiksonderzoek voor podcasts

In een blog laat BNR-marketingmanager Kris Sloot weten dat er door diverse partijen wordt gewerkt aan een nationaal onderzoek naar het luistergedrag van podcasts.

‘De metrics achter podcasts blijven een uitdaging, want er zijn veel verschillende bronnen, het is moeilijk te meten wat er na een download gebeurt met een podcast. Daarom werken we hard aan een nationale standaard samen met de NPO en het NLO. In 2019 meer nieuws hierover’, aldus Sloot.

Wegens de kerstperiode was Nationaal Luister Onderzoek niet bereikbaar voor commentaat.

Sloot meldt in zijn blog dat de BNR podcasts dit jaar 6 miljoen luisteracties hebben behaald. 60 % daarvan vond plaats via hun owned channels: bnr.nl en de BNR-app. En 40 % via externe platformen zoals Spotify, iTunes, de diverse podcasts-apps en podcastsites. Op dit moment gebruikt elk mediabedrijf zijn eigen metrics bij podcasts. Nu podcasting steeds meer luisteraars trekt, hoopt BNR met andere partijen een eenduidige standaard te kunnen creëren.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*