BNR en KRO-NCRV vallen in de prijzen tijdens de Dutch Interactive Awards

Tijdens de tiende editie van de Dutch Interactive Awards zijn vanavond de beste Nederlandse interactieve cases bekroond. KRO-NCRV en BNR waren één van de winnaars.

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Alle winnaars worden bekendgemaakt tijdens een feestelijke awardshow.

Winnaar goud categorie Content: BNR SMART Radio – Elastique

Jury: “Eindelijk een reden om weer Radio in het algemeen, en BNR in het bijzonder, te luisteren. Omdat reclame ontbreekt en onderwerpen toegesneden zijn op de persoonlijke smaak van de luisteraar, die gericht kan zoeken en via een duimpje waardering voor een uitzending kan uitdrukken bereiken ze online nieuwe doelgroepen. Verdient het om verder uit te werken.”

Winnaar zilver: Hoe houden we een kinderwebsite veilig en boeiend: SpangaS – Grrr – Creative Digital Agency- KRO NCRV

Jury: Hoe stel je content beschikbaar voor een trouwe, maar tegelijkertijd media gevoelige doelgroep van 8 tot 10 jaar oud? Spangas slaagt erin om de brug te slaan tussen interessante content en haar kijkers door hen een eerste social media ervaring te bieden. In een veilige omgeving waarbij de kracht in de eenvoud zit. jongeren komen 3x per week terug, zoeken de interactie en blijven vervolgens gemiddeld een kleine 10 minuten per keer geëngageerd. De jury spreekt haar waardering uit voor het feit dat Spangas haar verantwoordelijkheid pakt en met beperkte middelen er toch in slaagt om een groter maatschappelijke ontwikkeling (verantwoord social media gebruik onder jongeren) te adresseren.

Winnaar zilver: BNR SMART Radio – Elastique

Oordeel jury: “In een wereld waarin radio nog nooit is afgeweken van het lineaire model, vindt de jury dit zeer disruptief. SMART Radio levert een persoonlijke radio-ervaring en op termijn mogelijk een nieuw verdienmodel. Nog indrukwekkender vinden de juryleden de potentie van de achterliggende strategie. Wat als BNR optrekt met FD Mediagroep en het werk van beide partijen hierin combineert? De jury ziet allerlei kansen om nieuwe vormen van advertising in te passen (of juist weg te laten). De samenwerking tussen het bureau en het mediabedrijf heeft geresulteerd in iets dat nergens eerder is gezien.”

Van Gogh Museum is verkozen tot zilveren ‘Company of the Year 2019’ door de schitterende promovideo van het Amsterdamse bureau Capitola:

Dit jaar beoordeelde de jury meer dan driehonderd inzendingen van 113 bureaus.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*