Wat maakt Hilversum dé Mediastad?

Vandaag vindt op het Media Park de achtste editie plaats van het Mediapark Jaarcongres. Tijdens het programma organiseert de gemeente Hilversum een expertsessie met de titel: wat maakt Hilversum dé Mediastad? 

 

Tijdens deze expertsessie passeren verschillende Hilversumse media-initiatieven de revue. Mediawethouder Wimar Jaeger gaat in gesprek met studenten die eerder dit jaar tijdens de Media Future Week werkten aan een Hilversumse mediacasus. Vervolgens stelt Hans Lodders zich voor als de nieuwe programmamanager van de Hilversum Media Campus en presenteert hij de ambities van deze unieke samenwerking tussen bedrijven en opleiders uit de mediasector. Peter Joziasse (initiatiefnemer CultuurHub Nederland, projectleider CityHub Hilversum) vertelt over de pilot CityHub Hilversum. Dit mediaplatform zorgt dat diverse organisaties, zoals gemeente, winkeliers, horeca, cultuur en events, effectiever en efficiënter kunnen samenwerken op het gebied van content-management en citymarketing.

Zeer recent stemde de Hilversumse Raadsleden in met het plan ‘The Bridge’. Dit interactieve schermenproject wordt toegelicht door René van Engelenburg (directeur Dropstuff.nl). Een co-productie tussen partijen als Beeld en Geluid, NGage Media, HKU en Dropstuff. Kortom een aantal spraakmakende projecten op een rij die samen Hilversum dé Mediastad maken!

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*