Partnerbijdrage

Viacom Benelux verstevigt positie met 16% groei in januari 2018

Door: Viacom Benelux - February 13, 2018

Comedy Central en Spike zorgen voor flinke stijging onder volwassenen.

Viacom Benelux, dat de merken Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike in haar portfolio heeft, ziet haar marktaandeel in januari onder volwassenen toenemen met 16%, vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De grootste stijging is te vinden in de leeftijdsgroep 20-49 jaar die en masse afstemden op programma's van Comedy Central en Spike. Comedy Central wist het markaandeel te vergroten met 20%. Dit was vooral te danken aan Friends, Family Guy en South Park. Spike breidde het marktaandeel uit met maar liefst 50% waarbij de Nederlandse Ink Master-uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering was. Tezamen met de multiplatformmerken MTV en Nickelodeon die online en op social media krachtig aanwezig zijn, is januari 2018 positief afgesloten.

Comedy Central
Viacom's zender Comedy Central is de #3 zender van Nederland onder jongvolwassenen in januari met 5,5% marktaandeel. De meest bekeken shows waren Friends, Family Guy, How I Met Your Mother, Late Late Show with James Corden en South Park.

Spike
De top 15-zender Spike die met het succesvolle 2e seizoen van Ink Master - Meesters van de Lage Landen is gestart, haalde met de uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering van de maand. De meest bekeken shows waren Ink master, Bar Rescue, Face Off, Ghost Adventures en Cutthroat Kitchen.

Nickelodeon
Nickelodeon scoorde online met de terugkeer van Het Huis Anubis dat via de Nickelodeon Nederland app en website een groei van 13% lieten zien in januari, ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Nickelodeon Nederland had meer dan 574.000 video views in januari op de eigen Facebookpagina en 9,4 miljoen media-impressies.

MTV
MTV Nederland groeit fors op social media in januari. Meer dan 2,5 miljoen video views zijn afkomstig van de eigen Facebookpagina en 35 miljoen merkimpressies via online en op social media.

Over Viacom Benelux
Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, games en apps. Naast internationale shows brengt Viacom Benelux lokaal geproduceerde shows voor televisie en web. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Entertainment-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike en de Kids & Family-merken Nickelodeon en Nick Jr. Stuk-voor-stuk entertainmentmerken die behoren tot de grootste van de wereld.

Bron kijkcijfers: SKO, tijdvak 02:00-26:00 uur, live inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden. Volwassenen: 20-49 jaar, jongvolwassenen: 18-34 jaar, kinderen: 6-12 jaar
Bron streams website en app: Adobe Analytics
Bron online en social media: Coosto

Onzorgvuldigheden of inhoudelijke feedback? Meld het ons.


« Win het boek '100 Jaar Mediastad' Journalist Henk Suèr overleden »

Deze site is gemaakt door Two Kings en draait op Bolt.