Ster start campagne voor online propositie

Ster start vandaag een nieuwe campagne waarmee de verkoper van reclame bij de publieke omroep de deur openzet voor nieuwe klanten. Met de vraag “Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?” laat Ster zien dat het miljoenenpubliek van de NPO toegankelijk is voor alle bedrijven – groot of klein. Vanaf € 1.000 start je al een online bannercampagne.

Toegankelijker door nieuw prijsbeleid
Ster heeft sinds januari dit jaar een nieuw prijsbeleid met vaste, vooraf inzichtelijke prijzen. Daarmee is Ster relatief goedkoper, toegankelijker en aantrekkelijker voor nieuwe klanten met vaak lagere mediabudgetten. Dat is ook terug te zien in de cijfers: de instroom van nieuwe klanten is sinds begin dit jaar fors gestegen. Maar de potentie is nog groter.

Algemeen directeur Frank Volmer: “Uit onderzoek onder potentiële klanten blijkt dat er veel interesse is in ons nieuwe prijsbeleid. Echter, men kent ons en ons aanbod onvoldoende, met name op online gebied. Ook denken veel bedrijven dat Ster “te duur” is. Onterecht. Want als ze de prijzen van ons aanbod horen, zijn ze aangenaam verrast. Dat is ook de reden om concrete vanaf-prijzen te noemen in de campagne. Met deze campagne willen we aan alle bedrijven van Nederland laten zien: Ster is er ook voor jou!”

Ster biedt het grootste bereik
Van alle exploitanten van Nederland biedt Ster met de reclamemogelijkheden op tv, radio en online bij de publieke omroep veruit het grootste bereik. Zo bereik je met Ster per week 12 miljoen Nederlanders via tv, 5,8 miljoen via radio en 4,1 miljoen online. Kortom: met Ster bereik je meer. Uit Ster-onderzoek blijkt dat bereik dé bepalende factor is om te kiezen voor een exploitant. Daar komt bij dat de programma’s van de publieke omroep goed gewaardeerd worden en als betrouwbaar worden gezien. Dat heeft óók effect op de campagnes van onze klanten. Hoe beter het programma of content, hoe groter de impact op de communicatiedoelstellingen.

De campagne
Ster start vandaag met radiocommercials en banners op de eigen zenders en sites. In de commercials praten twee collega’s verbaasd over een reclame van de concurrent bij publieke omroep programma’s als het NOS Journaal en Flikken Maastricht. De voice over legt uit dat Ster toegankelijker is dan je denkt en dat bedrijven via de verkoper van reclame bij de publieke omroep het grote publiek kunnen bereiken.

Vanaf volgend jaar wordt de campagne uitgebreid met andere middelen en kanalen. Voor de creatie van de campagne werkte Ster samen met reclamebureau Roorda.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*