Onderzoek: Ruim helft Millennials overweegt te stoppen met tv-abonnement

Uit Amerikaans onderzoek door CG42 blijkt dat de Generatie X (1961-1980) en de Millennials (1980-2000) voorop lopen met ‘Cord Cutting’, oftewel met het beëindigen van hun tv-abonnement.

Het Cord Cutting-fenomeen in de Verenigde Staten komt voornamelijk door de hoge prijs en de tv-pakketten met zenders waar mensen niet naar kijken.

63% van de Millenials is nu nog geabonneerd op een tv-abonnement. 19% is reeds cord cutter en 51% denkt erover na om te stoppen met hun tv-abonnement. 18% zijn ‘Cord Nevers’; zij hebben nooit een tv-abonnement gehad.

Onder Generation X heeft 77% een tv-abonnement. 18% is cord cutter en 5% zijn cord nevers. Het fenomeen ‘cord sleepers’, waarbij kijkers wel betalen voor een tv-abonnement, maar niet of nauwelijks kijken is niet in dit onderzoek meegenomen.

De cijfers van de onderzoek suggereren dat ongeveer vijf miljoen Amerikaanse consumenten dit jaar het snoer zouden kunnen doorbreken, wat een enorme stijging in het aantal cord cutters zou betekenen.

Aan het CG42-onderzoek deden 3.385 Amerikaanse consumenten mee.

Bron: DigitalTVEurope

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*