Blog

Onderzoek: '11% second screened met programma'

Door: Martijn Janssen - December 13, 2014

Tijdens het tv kijken zijn we steeds vaker actief met meerdere schermen. Uit onderzoek van MillwardBrown blijkt dat het second screen gebruik vaak niets met het televisieprogramma te maken heeft. Grote vraag is uiteraard of we nog wel kunnen spreken van '2nd Sreen' als er geen relatie meer zit tussen de tegelijkertijd gebruikte mobile device en het programma op televisie.

Uit het onderzoek blijkt dat 70% tijdens het second screen gebruik zijn email checked. 64% is bezig met social media, zoals Facebook en Twitter. 11% interacteert via 2e scherm met een televisieprogramma. Dat lijkt misschien weinig, maar het aantal tweede scherm-gebruikers is groot, terwijl er slechts een beperkt aantal televisieprogramma's daadwerkelijk second screen features aanbied. Volgens het onderzoek is is het opzoeken van een merk of product tijdens via second screen tijdens een reclameblok het minst populair (7%).

Onzorgvuldigheden of inhoudelijke feedback? Meld het ons.


« Andere Tijden: De dagen na Hitler Licht Uit Spot Uit: Harry Wijnvoord »

Deze site is gemaakt door Two Kings en draait op Bolt.