Nieuwe campagne over het nut van reclame

BVA, Vea, DDMA, IAB, MMA, NDP Nieuwsmedia, Outreach, PMA, RAB en Screenforce hebben gezamenlijk een campagne opgezet om het nut van reclame duidelijk te maken. De boodschap van de campagne is: ‘reclame inspireert, innoveert, faciliteert en financiert’.

De site meldt: ‘Het maatschappelijk nut en belang van reclame is veel groter dan producten of diensten te promoten. De kennis hierover is niet altijd vanzelfsprekend.’

De campagne is niet gericht op de consument zelf: ‘Doel is om met deze informatie beleidsmakers meer te vertellen over waartoe reclame dient en dat de reclame-industrie zichzelf goed gereguleerd heeft met de Stichting Reclame Code’, staat op de deze week gelanceerde website.

Meer informatie is te vinden op de website Het Nut van Reclame.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*