NEP The Netherlands richt nieuwe TMG studio in

NEP The Netherlands is sinds de start van het online videoplatform Telegraaf VNDG op 1 mei 2017 dé partner van Telegraaf Media Groep (TMG) op het gebied van broadcast services. NEP leverde onder andere de technologie, mensen en knowhow voor de studio die eerst op een externe locatie gevestigd was en begeleidde de recente verhuizing van de studio naar het TMG hoofdkantoor aan de Basisweg. Een complex project waar de kijker uiteraard niets van mocht en mag merken. Alle techniek is verplaatst, de bediening van de studio is vereenvoudigd en de workflow is geoptimaliseerd zodat TMG zelfstandig en nog sneller kan gaan publiceren op haar eigen kanalen.

NEP verzorgt de productie en distributie van online videocontent voor de verschillende merken van TMG. NEP levert een end-to-end workflow van concept, registratie, verwerking, opslag en uiteindelijk distributie. Om flexibeler te kunnen produceren en publiceren, wilde TMG de studio graag verhuizen naar de Basisweg. Op verzoek van TMG is de bediening door NEP zodanig ingericht dat de studio en regie met minimale eigen bezetting zijn te bedienen. Zo zijn de audio- en beeldtafel onder handen genomen, worden er voorgeprogrammeerde templates aangeboden en zijn alle camera’s voorzien van robotica. Op die manier kan de redactie nog dichter op het nieuws zitten doordat men sneller en zélf kan schakelen van concept tot publicatie.

Marco van Norel, Business Operation Manager van NEP The Netherlands: “De komende twee weken worden gebruikt om de nieuwe studio workflow te optimaliseren en TMG bekend te maken met deze nieuwe technologie. We willen de klant zoveel mogelijk ontzorgen met als eindresultaat dat TMG zelfstandig kan produceren in hun eigen studio. Een mooie klus waarbij iedereen blij is met het resultaat.”

Mandy van der Wal, directeur Video TMG: “Dankzij het toepassen van de vernieuwde technologie door NEP zijn we nog flexibeler in het maken en publiceren van video’s. Nu de studio is verhuisd naar TMG en we in huis kunnen produceren, gaan we een nieuwe fase in. Hierdoor kunnen we consumenten nog beter en sneller voorzien van onze 24/7 content.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*