MediaMonks blijft in Mediastad

Creatief digitaal productiebureau MediaMonks, dat wereldwijd de toon zet op het gebied van online toepassingen tekende recent voor vijf jaar bij in Mediastad Hilversum.

MediaMonks heeft voor 5 jaar bijgetekend om in “The Amsterdam Office” te blijven, zoals het bedrijf het pand aan de Hilversumse Schapenkamp 2 internationaal presenteert. Hilversum als buitenwijk van Amstersdam. MediaMonks heeft wereldwijd 600 mensen in dienst waarvan er 300 in Hilversum werken. De rest werkt in negen andere kantoren, te vinden in Los Angeles, New York, Barcelona, Londen, Stockholm, São Paulo, Buenos Aires, Dubai, Singapore en Shanghai.

Het bijtekenen in Hilversum was een bewuste keuze, stelt Victor Knaap. ‘De Hilversumse burgermeester Broertjes is een belangrijk persoon geweest rondom de contractverlenging’, zegt Knaap. Hij had een namelijk een reden om te vertrekken uit Hilversum. ‘Dit gebouw is uit 1970 en niet duurzaam genoeg. Ik heb gevraagd of de gemeente kon helpen met het versnelt loskrijgen van vergunningen voor zonnepanelen en een warmtepomp voor warmteopslag. Dat was mijn enige voorwaarde.’ Victor Knaap zegt dat hij MediaMonks duurzaam wil leiden en daarom ook geen auto’s op zijn terrein wil. ‘Wij willen bezig zijn met een goede werk/privé balans, goede doelen, het klimaat en het milieu. Dat zijn belangrijke onderdelen van wat MediaMonks is en doet.’

MediaMonks wil niet alleen een belangrijke internationale speler zijn op het gebied van techniek, maar kijkt in haar bedrijfsvoering ook constant door een lokale bril. ‘Wij werken zoveel mogelijk met kleine leveranciers, zoals horeca en bakkers die hier in de buurt zitten. MediaMonks is hierdoor verankerd geraakt in Hilversum, we pakken niet zo maar op en gaan naar Amsterdam. Toen wij de honderdste FWA-awards (Favorite Website Awards) wonnen bracht een nabijgelegen kroeg 100 gratis biertjes. Geweldig! We opereren niet alleen global, maar ook local. Inderdaad, daar loop ik niet mee te koop.’

Peter Schavemaker interviewde CEO Victor Knaap voor Gooi en Eemlander, Spreekbuis en zijn boek ‘100 jaar Hilversum Mediastad’ waarom hij met MediaMonks in Hilversum wil blijven.

Lees het hele interview dagblad Gooi en Eemlander

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*