Maarten Hafkamp(Adformatie): ‘Stop met de kasplantjes van de tv-wereld’

Volgens de bekende Adformatie-mediajournalist moeten omroepen zich ongerust maken over de huidige ontwikkelingen op de televisiemarkt. In zijn Adformatie-column schrijft hij: ‘2016 was het jaar van de hard dalende lineaire kijktijd en komend jaar wordt ook weer uitdagend voor RTL en de broeders en zusters van SBS Broadcasting en de NPO’.

De omroepen, die het nu nog vooral moeten hebben van lineaire content, krijgen volgens hem in de nabije toekomst er een groot aantal concurrenten bij. ‘Straks heben we niet alleen Netflix, maar ook Amazon Prime. Ondertussen introduceren telecomspelers als Youfone/Huawei en T-Mobile diensten met volledige keuzevrijheid.’, aldus Hafkamp.

Volgens de Adformatie-journalist laat de kijker nu al duidelijk zien dat zij niet op het huidige televisie aanbod van NPO, RTL en SBS staan te wachten, door gewoonweg er niet meer naar te kijken. Hij is van mening dat omroepen zich moeten concentreren op slechts een paar zenders en moeten stoppen ‘kasplantjes van de televisiewereld’ zoals RTL8, SBS9 en NPO3.

Lees zijn hele column in de Adformatie van deze week.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*