Jeugd kijkt nauwelijks naar ‘jongerenzender’ NPO3

NPO3-netmanager Suzanne Kunzelers gaf onlangs in een Spreekbuis.nl interview aan dat ze NPO 3 weer aantrekkelijk te maken voor de jongeren. Momenteel is de gemiddelde leeftijd van de NPO3-kijker 44 jaar.  

Met de dagelijkse jeugdserie 4JIM wil het echter niet vlotten. Gemiddeld trekt het net iets meer dan 60.000 kijkers. De zender probeerde het vorig jaar met dagelijkse jongerenserie StartUp. Deze werd met eenzelfde laag aantal kijkers na 5 weken van de buis gehaald.

Diverse mediadeskundigen geven al jaren aan dat traditioneel tv kijken bij de jeugd uit de gratie is en vooral te vinden is op Youtube en Netflix. 

Mediadeskundige en voormalig KRO-directeur Ton Verlind gaf deze week in het Regionale dagblad DeGelderlander een reactie op de jongerenambitie van NPO3. ‘De NPO vindt geen aansluiting meer bij jongeren, het staat te ver van hun belevingswereld. Misschien moeten ze het budget van het derde net gebruiken voor internet. Tv is een instrument, geen doel!’, aldus Verlind. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*