Nieuws

Enzo Knol: 'Youtuben' is een 24/7 job

Door: Redactie - June 19, 2015

Tijdens MPJC 2015 vertelde Nederlands populairste vlogger Enzo Knol over de ingrediënten van zijn succes. Vorige maand genereerde hij met zijn video’s 34 miljoen views.  

In zijn verhaal vertelt hij vooral hoe het is begonnen. Zijn broer hielp hem bij zijn eerste video’s. Meestal zet hij twee maal per dag video’s live en werkt hij met een soort van script.

Naast zijn zeer succesvolle Youtube kanaal bouwt hij stap voor stap zijn imperium uit, maar is hij ervan bewust dat hij voor zijn ‘credibility’ een niet al te zakelijk pad moet volgen. Geen strakke strategie maar gewoon ‘lol’ is de belangrijkste factor van het succes.

 Enzo Knol geeft tijdens zijn optreden aan dat hij tegenwoordig ook zijn eigen kledingmerk heeft, maar dat hij steeds goed nadenkt over wat hij wel en niet moet doen. Het meedoen in een film heeft hij onlangs alsnog afgeslagen.  Het geheim van zijn succes lijkt vooral te zitten in de spontaniteit en vlot overkomen. Daarnaast wil hij vooral positief over komen.

‘Youtuben’, oftewel vloggen is voor hem 24/7 job is, hierdoor heeft hij weinig tijd om zelf Youtube video’s te kijken. Hij geeft zelfs aan geen tv te hebben. 

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons.


comments powered by Disqus

« Gratis huisvesting Media Park voor start-ups ‘NPO plan bedreigt persvrijheid’ »

Deze site is gemaakt door Two Kings en draait op Bolt.