Bereikbaarheid Mediapark is cruciaal voor Talpa

Het is voor mediabedrijf Talpa van John de Mol cruciaal dat het Hilversumse Mediapark beter bereikbaar wordt.

Sterker nog, dat er iets wordt gedaan om verkeer makkelijker bij het Mediapark te laten komen, lijkt nodig om De Mol aan Hilversum te blijven binden. Het zwaartepunt van zijn bedrijf Talpa ligt nu aan de Familie de Mollaan op het Mediapark in Hilversum. De vestiging aan het Zevenend in Laren geldt als het werkelijke hoofdkwartier, al is het maar omdat de mediamagnaat er graag komt. De Mol voerde begin dit jaar een informeel gesprek met burgemeester Pieter Broertjes en wethouder Wimar Jaeger, om te bespreken wat er nodig is om de Talpa-eigenaar met zoveel mogelijk bedrijvigheid aan Hilversum te binden.

Woordvoerder Thomas Loudon van Talpa meldt dat bereikbaarheid nog altijd ’een heel belangrijk onderwerp is’. “Het is een van de factoren die wij meewegen in onze afweging over onze toekomst.’’ Loudon benadrukt dat ’daarover nog geen knopen zijn doorgehakt’. Dat wethouder Jaeger onlangs door UNStudio opgestelde scenario’s voor het Mediapark presenteerde, wordt met belangstelling gevolgd door De Mol. “Wij worden daar door de gemeente over geïnformeerd’’, vertelt de Talpa-woordvoerder. Over een voorkeur voor een verkeersoplossing laat Loudon zich niet uit.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*